2011. január 23., vasárnap

Kreatív feladattervek - klasszikus műfaj másképp



Sipos Boglárka






Kiss Erika

A kiválasztott festményről készítünk közösen egy reprodukciót. A táblára illetve falra rögzített lap mellett, tüntessük fel az eredeti festményről nyomtatott képet, hogy folyamatos segítséget nyújtson a saját, kézzel készített képünkhöz. Ecset helyett, kizárólag a kezünket használhatjuk a pontok/ foltok kialakításához. Ujjlenyomataink megadják a pontok formáját, azonban helyzetét, tömegét és színvilágát mi határozzuk meg. A papír fehér felületét érdemes felhasználni a képen látott fehér foltok helyeként, a későbbiekben nehézséget okozhat a fehér szín felhelyezése. Fontos a kép hasonlóságának érdekében, a frissesség és az élénk színek megőrzése.






Hetey Brigitta

A termet úgy rendezem be az óra elején, hogy lehetőleg mindenki háttal üljön egymásnak. Ez nagyon fontos lesz a feladat során. Amint elhelyezkednek a tanulók, mindenki húz a táskából két tárgyat úgy, hogy azt ne lássák a társaik. Ezek után mindenki elhelyezi a saját rajzlapján a tárgyakat és elkezdik kitölteni a szabadon maradt felületet különböző mintákkal. Segítségképpen ceruzával körbe is rajzolhatják azokat, hogy ne csússzanak el a rajzlapon. Lassan elkezdem visszaszedegetni a tárgyakat és egy félreeső részen más fel nem használt tárgyakkal vegyítve lefedem azokat egy textil darabbal. Amikor mindenki végzett, megkérem a diákokat, hogy tegyék le a rajzaikat, majd mindenki álljon a másik diák rajzához. Az utolsó feladat a tárgyak beazonosítása. A textil felemelése után mindenkinek ki kell választani azt a két tárgyat, amit szerinte a csoporttársa használhatott és rá kell helyezni a képre, úgy ahogy azt a társa tette.

Nincsenek megjegyzések: