2011. január 20., csütörtök

Kreatív feladattervek - akadályoztatott rajzolás


Kiss Erika

A játék elindításakor a játékosoknak el kell dönteniük ki vállalja a rajzoló, illetve az irányító szerepét. Ha ezt sikerült, a rajzoló szemét az egyik kendővel kötjük le, a másik kendőt pedig az ügyesebb, író kezére erősítjük. Ezután a rajzoló elé kerül a táblára helyezett már előre felrajzolt labirintus rajza. Az irányító ezt követően a helyes útvonalon kézi irányítással segít eljutni a célig, úgy hogy csak a kézen lévő kendő által érintkezhet a rajzolóval. Az irányító a rajzoló kezébe tett tollal rajzoltatja meg az útvonalat, úgy hogy minél kevesebbszer érintkezzen a labirintus falával. A célba jutás után, a rajzolóról lekerül a kendő, s közösen értékelhetik rajzi feladatukat.




Hetey Brigitta

A feladat elvégzéséhez a tanulóknak a szájukat kell használniuk. Mindenki találkozhatott már az ünnepi időszakban szájjal és lábbal festő művészek festményeivel, amiket képeslap formátumban lehetett megvásárolni. A feladat célja, hogy megismerjék a technikában rejlő nehézségeket és alázattal viseltessenek a hasonló helyzetű emberek iránt. A festmény elemeit és azok színeit én határozom meg. A tanulók nem használhatják a kezeiket A színek kikeverését, az ecset lemosását a szájukkal kell megoldaniuk.

Feladat során elhangzott utasítások:

Zöld domb, rajta piros tetős házikó sárga fallal, kék ablakkal, barna ajtóval. Mellette két oldalt egy-egy fa (értelemszerűen barna törzs, zöld lombkorona). A domb aljában kék tavacska. Az égbolton két kék felhőpamacs és egy sárga napocska (elhelyezésük ízlés szerint). Lezárásként pedig öt fekete madár az égen.





Sipos Boglárka




Bugyi István József


A feladat megoldása során szükség van egy rajzolóra és egy akadályoztatóra. A rajzoló feladata, hogy tetszőleges ábrát rajzoljon az előtte lévő papírlapra. Közben az akadályoztató a rajztábla alatti, színes cukorkadrazséval beszórt területen a tábla mozgatásával igyekszik a rajzoló tevékenységét meggátolni, illetve saját szándékának megfelelően módosítani. Minden páros új, tiszta felületre dolgozik.




Egeresi Ilona Lilla

Ördögbilincs.
A gyerekek párba állnak. Minden pár kap két bilincset, melyet madzagból kötöttem meg. A pár egyik tagja mindkét csuklójára felhúzza a bilincset, a másik pedig úgy húzza fel a bilincsét hogy a két bilincs összekötő szára hátulról keresztezze egymást.




Ceh Tibor

Portrét, vagy akár karikatúrát kell készíteni a velünk szemben ülő tanulóról. A diákok egymással szemben ülnek le, miközben a táblát a térdükön tartják. Egyszerre csak egy rajzolhat, azzal a tollal, amelyet egy madzag ölel körbe, ami függőleges irányban két ponton van rögzítve. A feladat elvégzéséhez 10- 15 perc áll rendelkezésre. Az idő leteltével csere, az, aki rajzolt lesz a modell. A végén egy érdekes, kártyalap kompozíciójú ábrát kapunk.





Fónagy-Árva Judit

A feladathoz 3 önként jelentkezőre volt szükségem. Az egyikük volt a rajzoló ember, aki nem akart rajzolni. A két másik őt próbálta rajzolásra kényszeríteni. A nem rajzoló ember szemét bekötöttük, két kezére sálakat kötöttünk, ezekkel kellett mozgatni a másik két résztvevőnek a karjait. A két mozgató embernek megsúgtam, hogy mit kell megrajzolniuk a másikuk kezének a mozgatásával. Ezután gyakorlatilag közelharc kezdődött, hogy a két mozgatóember kizárólag a kendőket megfogva, rajzolásra bírja bekötött szemű társukat, aki viszont keményen ellenállt. Az első esetben a feladat egy Miki egér megrajzolása lett volna, de a két mozgatónak kijelölt ember nem bírt a rajzolni nem akaró fiúval. Néhány perc közelharc után az eredmény sok mindenre emlékeztetett, de Miki egérre nem.
A második próbálkozásra három lány került össze, nekik már jóval egyszerűbb dolguk volt, könnyebben elbírtak az ellenálló társukkal, és a végső produktum is jobban hasonlított az előirányzott autóhoz.

Nincsenek megjegyzések: